Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Lena Hillenga 2025                                                                                                                                           

Artikel 1. Betrokken partijen

1.1: Lena Hillenga is in onderstaande tekst verder omschreven als opdrachtnemer en biedt begeleidingstrajecten (training en coaching) voor particulieren, eventueel in opdracht van hun werkgever. Tevens verzorgt zij workshops & trainingen voor organisaties.

1.2: Opdrachtgever is de natuurlijke of rechtspersoon die de opdracht geeft voor coaching/training/workshops en overige activiteiten voortvloeiende uit naam van opdrachtnemer.

1.3: Lena Hillenga is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 63057581

Artikel 2. Privacy 

2.1: Conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) die per 25 mei 2018 geldt, heeft opdrachtnemer een privacy reglement. Dit reglement is terug te vinden op de website www.Lena Hillenga.nl

2.2: Vastlegging van een traject en overeengekomen afspraken geschied via een digitaal dossier in een beveiligd online programma, alle volgens de wet vastgestelde verplichtingen. De dossiers kunnen alleen gelezen en bewerkt worden door Lena Hillenga.

2.3: Indien het traject bekostigd wordt door de werkgever van de coachee, zal de duur van de overeenkomst besproken worden met de werkgever. Inhoudelijk worden er echter geen details of gegevens verstrekt aan de werkgever. De privacy van de coachee blijft gewaarborgd en behouden.

2.4: Vastlegging van overige opdrachten (workshops en trainingen) geschied via mail (offerte) en eventueel een uitgewerkt document rondom de inhoud van de workshop/training. Het document wordt niet door derden bewerkt noch aan derden verstrekt.

Artikel 3. Overeenkomst

3.1: De overeenkomst komt tot stand op moment van aanvaarding door de opdrachtgever van het aanbod en voldoet aan de daarbij opgestelde voorwaarden.

3.2: Indien de opdrachtgever het aanbod via digitale weg heeft aanvaard, bevestigd opdrachtnemer de ontvangst en aanvaarding van de opdracht. Zolang deze bevestiging niet ontvangen is, kan de opdrachtgever de overeenkomst ontbinden.

3.3: De overeenkomst wordt aangegaan voor de betreffende duur van de opdracht, welke voorafgaand aan de aanvaarding kenbaar gemaakt zal worden aan de opdrachtgever.

3.4: Voorafgaand aan elk traject zullen de afspraken ed. vastgelegd worden in de overeenkomst die door zowel coach als cliënt ondertekend dienen te worden.

Artikel 4. Tarieven en duur overeenkomst/traject

4.1: De duur van een overeenkomst is volledig afhankelijk van de (hulp)vraag van de opdrachtgever. Dit traject zal dan ook in overleg met de opdrachtgever tot stand komen en een voorstel zal besproken worden, alvorens de opdrachtgever akkoord kan geven. Gezien het feit dat trajecten op maat worden aangeboden, zal het totale tarief afhankelijk zijn van de duur en inhoud van de coaching.

4.2: Indien de opdracht een workshop/training betreft, is de prijs hiervan voorafgaand aan het aanmelden voor de workshop/training gecommuniceerd door opdrachtnemer.

 Artikel 5. Betalingsvoorwaarden & annulering

5.1: Voor elke factuur wordt een betalingstermijn van 14 dagen gehanteerd. Tenzij anders overeengekomen en vastgelegd in de overeenkomst.

5.2: Betaling is enkel mogelijk per bank of pin overschrijving.

5.3: Facturering vindt plaats na tekenen van de overeenkomst en voor aanvang van het traject. In het geval van een workshop/training, dient de betaling overgeschreven te zijn op de bankrekening van opdrachtnemer vóór aanvang van de workshop. Indien de betaling niet voor aanvang van de workshop binnen is, heeft opdrachtnemer het recht de deelname van de opdrachtgever te annuleren.

5.4: Annulering van deelname door opdrachtgever is mogelijk tot maximaal 14 dagen vóór aanvang van een traject of workshop.

5.5: Indien annulering binnen 14 dagen vóór aanvang van de activiteit plaatsvindt, zal opdrachtnemer een alternatieve datum voorstellen. Restitutie van betaling is niet mogelijk.

5.6: Annulering van de opdracht door de opdrachtnemer is alleen mogelijk in geval van ziekte én wanneer geen vervanging mogelijk is. Vervanging zal gezocht worden via het netwerk van opdrachtnemer, wanneer het een traject/workshop betreft die qua inhoud kan worden overgenomen door een collega coach.

Artikel 6. Klachten

6.1: Voor het informeren omtrent de klachtenprocedure wordt elke opdrachtgever bij aanvang van een traject op de hoogte gebracht van de algemene voorwaarden.

6.2: Indien opdrachtgever ontevreden is over de diensten dan dient dit kenbaar gemaakt te worden bij opdrachtnemer. Op basis van de ervaring kan opdrachtnemer de klacht tevens gebruiken voor verbetering van de diensten. We houden de relatie graag in stand, ondanks de mogelijke fouten in de dienstverlening.

Artikel 7. Aansprakelijkheid t.a.v. gezondheid

7.1: Coaching: Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gehouden voor keuzes die opdrachtgever maakt op basis van de in het traject naar voren gekomen wensen. Opdrachtgever (of coachee) blijft te allen tijde verantwoordelijk voor zijn/haar keuzes omtrent het invullen van zijn/haar leven en zijn/haar gezondheid.

7.3: Verzekering: Ten aanzien van de activiteiten die voortvloeien vanuit trajecten is Lena Hillenga verzekerd. Dit betreft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Artikel 8 Duur en beëindiging

8.1: De opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst eerder op te zeggen dan de overeengekomen duur van het traject. In dat geval zal gekeken worden naar de impact van de wijziging voor wat betreft het aantal nog uit te voeren consulten. Eventuele restitutie is enkel mogelijk op basis van de in mindering gebrachte coaching uren.

 Artikel 9. Overig

9.1: Door het tekenen van de overeenkomst, bent u zich ervan verzekerd dat er geen sprake is van een dienstbetrekking. Dit houdt in dat u geen verplichtingen hebt richting opdrachtnemer als ware u werkgever.

Artikel 10. Toepasselijk recht

Op de algemene voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.